Tuesday, May 19, 2009

PENGENALAN KEPADA MLM

Pertama sekali bila orang dengar MLM, ramai orang takut.Malah menyampah, tak nak dengar.Tapi tahukah anda semua 10% jutawan di Malaysia terdiri dari kalangan MLM?

Apa untungnya buat MLM ini? Banyak untungnya. .

1. Anda jadi boss kepada diri anda sendiri.
2. MLM tidak melibatkan orang tengah.
3. Modal yang kecil
4. Dapat dilakukan tanpa tekanan dan menjimatkan masa.
5. Pelbagai bonus dapat dinikmati..(berbanding kerja makan gaji)

Anda kena faham maksud MLM-Multi Level Marketing. Anda kena tahu kenapa anda perlu menaja. Ibarat macam ni lah..Anda ingin berniaga satu produk. Anda ingin menjualnya dalam kuantiti yang banyak, tapi mampukah anda kalau ingin menjual 1000 unit dalam sebulan seorang diri? Tentu tidak mampu bukan? Sebab itulah anda perlu menaja orang di bawah anda supaya produk anda itu dapat dijual dengan lebih banyak. Sebagai balasan, syarikat yang membawa produk itu akan memberi pelbagai pulangan menarik mengikut sistem bonus masing-masing.

Janganlah berfikiran negatif bahawa MLM ini hanya menguntungkan orang atas sahaja. Lebih banyak anda usaha, lebih banyak anda dapat. Malah anda boleh memotong bonus orang atasan anda. MLM ini adalah kerja berpasukan,bukan seorang-seorang. Jadi sebelum memilih MLM, anda kena setkan minda anda bahawa anda bukan bekerja seorang tapi berpasukan.

Anda akan berjumpa dengan pelbagai ragam manusia, tapi anggaplah itu asam garam berniaga. Kalau difikir-fikirkan, lebih susah lagi kalau anda ingin berniaga sendiri. Banyak perkara perlu difikirkan seperti sewa kedai, gaji pekerja dan kos-kos overhead yang lain. Cuma dalam MLM anda tidak perlu itu semua.

Dalam Alpha Lipid ini, semua orang berpeluang dapat bonus. Nak atau tak nak buat sahaja..

No comments:

Post a Comment