Tuesday, May 19, 2009

MATLAMAT

Antara nasihat dari En Wan Hamidi kepada saya ialah kena bertanya diri sendiri dahulu apa matlamat saya. Setiap apa yang kita buat kena ada matlamat.

Sebelum anda memasuki dunia Alpha Lipid ini, pertama sekali anda kena tentukan apa matlamat anda. Hidup tanpa arah ibarat kapal tiada nakhoda. Anda tak tahu apa tujuan anda. Matlamat saya adalah kebebasan kewangan.

Selama ini anda bekerja makan gaji, tapi renungkan semakin lama anda bekerja adakah semakin banyak duit anda? Kalau banyak tidak apa, tapi kalau semakin sikit..Apa maknanya itu..

Bila anda sudah berada dalam situasi begitu, perlukah anda terus mengeluh tanpa mebuat apa-apa? Mengeluh takkan dapat mendatangkan wang..jadi anda perlu buat sesuatu..Tetapkan matlamat anda, sebagai contoh "tahun ini aku akan selesaikan semua hutang kad kredit aku".

Senaraikan matlamat anda dan cuba setkan berapa lama anda kena capai matlamat anda itu.

No comments:

Post a Comment